Новини
Скорочення викидів дизельних двигунів будівельної техніки
В європейських автопарках переважна більшість автомобілів відповідають вимогам екологічного стандарту Euro VI, тому ініціативи зі скорочення викидів дизельних двигунів поступово переключаються на інші джерела викидів, в т.ч. на будівельну техніку. У зв’язку з цим будівельна промисловість впроваджує такі технології, як рециркуляція відпрацьованих газів (EGR), селективне каталітичне відновлення (SCR), фільтри твердих часток (DPM), а також системи безпосереднього впорскування палива під високим тиском (Common Rail) та повністю електронне керування двигуном. При цьому будівельна галузь йде по стопах транспортної та стикається з більшістю аналогічних проблем.
Викиди двигунів позашляхової мобільної техніки (NRMM) регулюються з 1999 року на основі поетапного підходу. З самого початку до регламентованих нормативами забруднювачів вихлопних газів належали оксид вуглецю (CO), вуглеводні (HC), оксиди азоту (NOx) та тверді частки (PM).
Сьогодні будівельна галузь знаходиться на межі лімітів викидів, встановлених стандартом Stage V для позашляхової мобільної техніки. До норм, що впроваджуються, належить значне зменшення вмісту твердих часток, щоб забезпечити можливість використання високоефективних технологій, таких як фільтри поверхневої фільтрації. Спочатку планувалося, що ці обмеження почнуть діяти з червня та грудня 2020 року, залежно від об’єму двигуна, але введення їх в дію було відкладено на 12 місяців у зв’язку з кризою, спричиненою пандемією Covid.
Затримка дозволила виробникам позбутися запасів нової техніки, яка в звичайний час була б продана раніше встановленого кінцевого терміну. Запровадження суттєвих заходів щодо обмеження викидів у складних сферах застосування, таких як будівництво, супроводжувалось проблемами.
Проблеми, пов’язані з чистотою палива та доступністю AdBlue у віддалених місцях, створили труднощі для операторів, які звикли працювати з машинами, призначеними для роботи у важких умовах.
На загальну думку, будівельні машини менш передбачувані, ніж інші типи позашляхової мобільної техніки. Джерело в галузі повідомляє: «Графік регенерації фільтрів встановлюється виробником, але фактичні умови експлуатації можуть значно відрізнятися від умов, в яких відбувалися заводські випробування. Машини працюють у найрізноманітніших умовах, як у приміщенні, так і під відкритим небом; на них впливає сезонність».
«Несподівана потреба в регенерації також може спричинити експлуатаційні проблеми. Наприклад, якщо машина працює на станції перевантаження відходів, вона знаходиться в приміщенні та оточена легкозаймистими матеріалами. Перед початком процесу регенерації її потрібно перемістити в безпечне місце. Навіть якщо ви працюєте на вулиці, поруч ймовірно знаходитимуться люди та інші машини, тому потрібно знайти вільне місце».
Для операторів машин усіх секторів спалювання палива в процесі регенерації фільтрів спричиняє додаткові витрати. Розмір таких витрат може різко збільшитись у разі застосування неправильних моторних олив: якщо у вихлопній системі встановлений фільтр твердих часток, то застосування оливи, яка не відповідає необхідним характеристикам (з низьким чи середнім вмістом сульфатної золи, фосфору та сірки) призведе до швидкого забруднення фільтра золою, яка не видаляється в процесі регенерації.
Зменшення пропускної спроможності фільтра спочатку призведе до збільшення необхідної частоти регенеративних очищень, але в результаті зола заповнить фільтр до такої міри, що його або потрібно буде демонтувати з метою спеціального очищення, або замінити новим.
Олива Texaco Delo 600 ADF, виготовлена за запатентованою Chevron технологією OMNIMAX™ - перша моторна олива для важких умов експлуатації, яка дозволяє значно зменшити накопичення сажі в сажових фільтрах дизельних двигунів та надійно захистити двигун та систему зменшення токсичності відпрацьованих газів.
Про інші корисні властивості моторної оливи Texaco Delo 600 ADF може довідатись тут.
Назад