.

Frequently asked questions / Трансмісійні оливи

Що таке трансмісійна олива?

Трансмісійна олива виготовляється з базових олив та пакету присадок, що забезпечують дуже хороші протизносні, протизадирні та термоокислювальні властивості.

Яке призначення трансмісійних олив?

Трансмісійні оливи призначені для змащення гіпоїдних передач механічних та автоматичних коробок передач легкових та вантажних автомобілів.

Які існують види трансмісійних олив залежно від сфери застосування?

Виділяють два основні види олив:

Оливи для механічних коробок передач та диференціалів. Їх також ще називають MTF (Manual Transmission Fluid);
Масла для автоматичних коробок передач, або ATF (Automatic Transmission Fluid).

Які основні види присадок використовуються для виробництва трансмісійних олив?

Протизношувальні, протизадирні та EP (Extreme Pressure) присадки, які забезпечують захист поверхонь тертя від зношування, заїдання, пітінгової корозії та інших пошкоджень.

Депресорні присадки забезпечують зниження температури, за якої мастила втрачають рухомість та поліпшують в'язкісні характеристики олив при низьких температурах;

Антикорозійні та антиокислювальні присадки забезпечують стійкість олив до окислення, попереджаючи корозію металевих поверхонь.

Який колір мають трансмісійні оливи для автоматичних коробок передач?

Усі оливи для автоматичних коробок передач забарвлюються в кольори, відмінні від кольору олив для механічних коробок передач. Найчастіше вони виготовляються в червоному кольору.

Як класифікуються оливи для механічних коробок передач?

Трансмісійні оливи для МКП класифікуються за експлуатаційними властивостями (за API) та в'язкістю (за SAE J 306).

Як класифікуються оливи для МКП за API?

Класифікація API поділяє трансмісійні оливи за експлуатаційними властивостями на сім груп (класів якості) відповідно до сфери застосування трансмісійних олив (GL - Gear Lubricant):

GL-1, GL-2 , GL-3, GL-4, GL-5, GL-6 і МТ-1, з них лише дві - діючі. В агрегатах трансмісії легкових автомобілів найчастіше використовують оливи GL-4 та GL-5.
GL-1, GL-2, GL-3 і GL-6 - ЗАСТАРІЛІ КЛАСИ, ЯКІ СЬОГОДНІ НЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ
GL-4 (ДІЮЧИЙ КЛАС) - використовується для позначення робочих характеристик передач механічних трансмісій, що працюють в умовах екстремально високих швидкостей ковзання, та спірально-конічних і гіпоїдних зубчастих передач, які працюють в помірних умовах експлуатації автомобілів та іншої автомобільної техніки, яка працює в режимах "висока швидкість/низький крутний момент" та "низька швидкість/високий крутний момент" двигуна.
GL-5 (ДІЮЧИЙ КЛАС) - використовуєть на позначення робочих характеристик передач, в першу чергу гіпоїдних, пасажирських автомобілів та інших транспортних засобів, які експлуатуються в режимах: "висока швидкість/ударні навантаження", "висока швидкість/високий крутний момент" та "низька швидкість/високий крутний момент". Оливи цього класу призначені для змащування навантажених передач та містять протизносні та протизадирні присадки.
МТ-1 - діюча категорія. Оливи класу МТ-1 призначені для несинхронізованих механічних коробок передач потужних комерційних транспортних засобів (тягачів та автобусів). Мають подібні характеристики з оливами класу GL-5, але відрізняються підвищеною термічною стабільністю.

Як класифікуються оливи за в'язкістю за SAE J306 ?

Класифікація SAE J306 поділяє трансмісійні оливи за в'язкістю на «зимові» (70W, 75W, 80W, 85W) і «літні» (80, 85, 90, 140, 250). Всесезонні оливи мають подвійне позначення, наприклад, 75W-90, 80W-140 і т. д.

Як класифікуються оливи для автоматичних коробок передач?

Оливи ATF не класифікуються за експлуатаційними властивостями та в'язкістю. Їх характеристики та сфера застосування визначаються відповідно до специфікацій та схвалень виробників автоматичних коробок передач (OEM).

Які існують специфікації OEM для олив ATF?

Найбільш популярними та широковживаними є специфікації для трансмісійних олив ATF компаній General Motors (DEXRON) та Ford Motor Company (MERCON). Крім того, існують специфікації інших виробників автоматичних коробок передач.

GENERAL MOTORS – DEXRON
TASA - 1957 DEXRON II E - 1991 року, DEXRON III H - 2003
DEXRON II D - 1981, DEXRON III G - 1997, DEXRON VI - 2005
Рідини класу Dexron II (типи D, E) можуть замінюватись рідинами класу Dexron III, які мають вищі експлуатаційні характеристики. Заміна у зворотному напрямку небажана.
FORD MOTOR COMPANY – MERCON
- ESW M2C 33F/G (G Oil) – 1967
- ESP M2C 138-CJ (CJ Oil) – 1975
- ESP M2C 166 H (H Oil) – 1981
- MERCON WSP M2C 185 A – 1987
- MERCON V – 1996
- MERCON SP – 2005
- MERCON LV (Low viscosity) - 2008
Оливи, що відповідають вимогам специфікацій Ford M2C33 -F та -G (G оливи) не слід змішувати з оливами, що відповідають іншим специфікаціям Ford.
Інші специфікації ОЕМ для олив ATF:
Allison C-4
Caterpillar TO-4
Chrysler Mopar ATF +4
MAN Тип 339.X
Mercedes-Benz 236.X
Voith H55.63.35.XX
Voith H55.63.36.XX
VW частина No.
ZF TE-ML XXZ